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Anonymes
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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Sinon vous trouvez une Bottle Can de cronembourg , ca vaut 1 euro et vous avez une biere a consommer avec modération .
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Anonymes
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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la bouteille est en alu , donc pas de rouille .
Il faut percer le bouchon et refermer sur la bottle can . relier un tuyau au plus cour sur la pipe . evidememt percé la pipe . et voila le tout pour moins de 5 euro . Le tout en image un peu plus tard apres l'essai des cdi . en allemand : STAGE6 BOOST BOTTLE Die Boost Bottle von Stage6 ist speziell für 70ccm konzipiert, im Gegensatz zur Malossi Boost Bootle welche eigentlich für 125 cc- 250 cc Hubraum starke Motoren gebaut ist. Sie arbeitet nach dem gleichen Prinzip wie die Doppler Unterdruckkammern, die ebenfalls eine starre Kammer nutzt. Der Vorteil liegt darin das das Gemisch, beim Schließen der Membrane nicht mehr ein zweites oder drittes mal durch den Vergaser zurückgeführt wird, sondern in der Boost Bottle, die zwischen Vergaser und Membrane montiert wird, zwischengespeichert wird. Das Gemisch verfettet also nicht mehr so schnell, Senkung des Benzinverbrauchs sowie besseres Ansprechverhalten und Gaswechsel sind das Resultat. Sehr sinnvoll bei größeren Vergasern die im unteren Bereich zur Verfettung neigen. Lieferbar mit allen Kleinteilen zum Anbau und in zwei qualitativ hochwertigen Farben: chrom und blau eloxiert. en anglais : SUPERIOR Boost Bottle New in box Never be install... A SQUARETECH Innovation's Piece... Hi pressure tested... It saves 10-15% in gas consumption and makes the engine wake up at lower rpm. Hi performance parts... This is a EXPOSITION quality part... In stainless steel 304-4 Hi polished AND grinded (Chrome) Since Carburators can carburate both in and out, when the charge is out of phase with the engine it creates a double dipping intake charge (passing the jets twice). This kills the engines ability to make Torq due to this RICH condition, thus creating the Torq HP DIP just before the engine starts to take in the charge and use it all. This Power dip can be seen in both 2 and 4 stroke engines. The BOOST Bottle will help cure the problem by providing a storage tank, of the required volume and distance to resonate at this RPM. |
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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Modérateur
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04/03/2008 22:23 Dernière connexion: 13/04/2020 17:01 De pays basque
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Euh, c moi, où je vois pas à quoi ça sert ce machin?
picolo faut que j'arrete!!
Date de publication : 27/04/2008 18:49
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Qui ne tente rien......ménage sa monture!...
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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Semi-pro
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11/04/2008 18:57 Dernière connexion: 16/05/2011 00:30 Groupe :
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oui c pareil je ne vois pa a quoi sa sert
Date de publication : 27/04/2008 18:53
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Anonymes
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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Le poumon se monte entre la carburateur et la pipe d'admission. Le poumon stock de l'essence dans son réservoir provisoirement pour éviter tout surplus d'éssence dans le carburateur. cela évite une consommation d'essence élevée à bas régime et ainsi permet de gagner en reprise. Le poumon est plutôt recommandé pour les scooter débridés qui sont montés avec un assez gros carburateur. C'est aussi une belle pièce esthétique qui donnera du look à votre scoot!
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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Modérateur
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04/03/2008 22:23 Dernière connexion: 13/04/2020 17:01 De pays basque
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C'est donc ça!! ben je vaismoins c.. ce soir moua!!hihi
Mais je pose une question bête, qu'arrive -t-il quand ce fameux poumon est plein??
Date de publication : 27/04/2008 19:07
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Qui ne tente rien......ménage sa monture!...
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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Administrateur
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29/06/2005 02:04 Dernière connexion: 17/01/2023 12:50 Groupe :
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avec la bouteille de kro ca fait moins "stage 6"
les poumons polini sont doté d'un systeme a ressort et d'une partie caoutchouc c'est pas juste un bidon
Date de publication : 27/04/2008 19:22
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Anonymes
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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c'est pas une tondeuse a gazon !! le feux rouge repasse au vert .
mais voici la reponse a ta question : ****HOW BOOST BOTTLES WORK **** As the engine (any engine) draws fuel and air in through the carb on the intake cycle, the spark plug fires this mixture forcing the piston down and sucks a small amount of air into the carburetor for the next intake cycle. As the piston and crank bottom’s out on the bottom of the cylinder, the piston begins to make its return upward. As this cycle is happening, the piston pushes air back through the carburetor naturally under pressure. This action creates a reverb effect and causes the air / fuel mix to become double rich as by now it is processed TWICE by your carbs fuel jets. Most commonly, this results in rough idle, hesitation, bogging, and the ever-so- frustrating: Sputtering at top end. The reason the sputtering and bogging is happening is because of the double rich mixture. Heavy exhaust smoke, heavy engine loading is often looked at as too much oil / fuel ratio, bad carburetor, etc. While this may be one of those problems, it often is not. Your engine is actually choking itself out with a bad fuel mix! The installation of our Boost Induction Systems™ Boost bottles eliminates this nagging problem. (Hence the location of the inlet) Our Patent Pending Internal Metering System™ Automatically adjusts itself to work with your engines compression and carburetor. Our bottles will eliminate the reverb caused by your pistons return to top dead center (TDC) and remove the double mix! Now, with the bottle installed, operators are now no longer fooled by the double rich mix. This now allows proper adjustability of the carburetor! Tired of sacrificing top end speed for low end? Or low end speed for high? That’s because you have either a double lean mix or a double rich mix. (Rich for high end, low for low end)You cannot have one or the other without a proper intake booster (Boost bottle). The bottles will provide a “Boost” or “Supercharge” effect. It will even out the double mix (either lean or rich) and allow your engine to idle 3–4 times smoother and decrease your engines vibration on your handle bars, motor mounts, and more! Once your boost bottle is mounted on your engine, please do not remove it. It will outlast the life of your engine and only operate better. Whether your application is a pocket bike, a hobby engine, scooter, or even a 4-stroke go-kart, we have the right kit for you! |
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Anonymes
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Re: *** BOOST BOTTLE *** Stage 6 |
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le poumon existe depuis bien longtemps avant meme que polini sorte leur model .
j'ai une yamaha 250 RD , meme moteur que le quad yamaha 350 qui utilise deja ce poumon . Joindre un fichier: 8589_1.JPG (12.86 KB) |
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