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Re: changer son stator pour un plus performant (8 a 11 poles) |
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29/06/2005 02:04 Dernière connexion: 17/01/2023 12:50 Groupe :
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REGULATOR RECTIFIER
MAIN WIRING – SUB ELECTRIC CIRCUIT CONDITION INSPECTION • Remove the 4-pin connector of the regulate rectifi er. • Measure the conducting status between the main wiring terminals according to the previous wiring diagram. To check the wiring harness: Positive lead on battery + (red wire) – Negative to ground (black wire) Measures battery voltage Positive lead + (black wire) – Negative to ground Tests Conductivity Lighting coil + (yellow wire) – Negative to ground • (remove the resistor and the side auto-starter plug) Generally 0.1 ~ 0.8 Charging coil + (the white wire) – Negative to ground Generally 0.2 ~ 2.0 To check the regulator rectifi er: W(White) Y(Yellow) R(Red) G(Green) W(White) : 3 ~ 100 K : Y(Yellow) : : 5 ~ 100 K R(Red) : : : G(Green) • Inspect the regulator rectifi er connection. • Measure the resistance value between every regulator rectifi er terminal. If the resistance value between the terminals does not match the value in the table above, replace the regulator rectifi er.
Date de publication : 15/06/2008 22:40
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Re: changer son stator pour un plus performant (8 a 11 poles) |
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i checked what i did
white one is for starter, around 6 volt dc red for battery green for ground black to power things (lights, meters....) all the yellow are phases from stator (3) i adden a pc fan on the regulator to cool it, because it's become rally hot pour les curieux, ce topic etant surtout utilisé par des américains le fil blanc alimente le starter ,au alentours de 6v le vert est la masse le noir sert d'alimentation au scooter le rouge charge la batterie les trois jaunes sont l'arrivée du stator, non encore régulé en alternatif (3 phases) j'ai posé un ventilo sur mon regulateur, bleu avec de jolie led pas pour le design mais parcque ca chauffe beaucoup
Date de publication : 17/06/2008 13:34
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